fbpx

Veelgestelde vragen

Vind hier antwoord op de vragen die wij het meeste krijgen. Staat jouw vraag er niet tussen? Plan dan een gratis telefonische kennismaking met jouw persoonlijke SPEND boekhouder.

Wij hebben geen wachtlijsten, dus wij kunnen je erg snel helpen! Zeker als de aangifte deadline in de buurt komt, doen wij ons best om je aanmelding met spoed te verwerken. Mochten wij merken dat we de aangifte deadlines niet gaan halen, dan kennen wij vaak genoeg trucjes om boetes van de belastingdienst te ontwijken. Wij kunnen je het snelste helpen als je je direct aanmeldt voor een telefonische kennismaking met jouw persoonlijke SPEND boekhouder. Klik hier om dit gesprek in te plannen. 

Leuk dat je je bij ons wilt aanmelden! De eerste stap is om een telefonische kennismaking in te plannen. Klik hier om dat te doen. Samen met jouw persoonlijke SPEND boekhouder bespreek je dan welk van onze pakketten het beste bij jou past. Als die keuze is gemaakt, krijg je een linkje naar het aanmeldformulier. Daarin vragen wij je om een paar gegevens zodat we een overeenkomst kunnen opstellen. Als je die overeenkomst online hebt ondertekend, plannen we nog een telefonisch welkomstgesprek in. In dit gesprek lopen we je hele situatie langs en geven we belangrijke informatie en tips. Daarna gaan we voor je aan de slag!

Wij hebben verschillende pakketten voor verschillende prijzen vanaf €67,50 per maand. Welk pakket het beste is, is afhankelijk van jouw situatie. In een telefonische kennismaking met jouw persoonlijke SPEND boekhouder, bespreken we welk pakket het beste bij jou past. Klik hier om deze telefonische kennismaking in te plannen. Als je de verschillende pakketten eerst alvast wilt zien, dan kan dan hier.

Nee, je zit helemaal nergens aan vast. Je kunt de overeenkomst namelijk iedere maand opzeggen. Het is wel gebruikelijk om je boekhouding te laten doorlopen tot het eind van een jaar of kwartaal. Dan kunnen wij namelijk nog je aangifte over die periode voor je afronden. Maar dat is natuurlijk niet verplicht!

Om je bij ons aan te kunnen melden hebben wij een aanmeldformulier waarin wij je vragen om een aantal basisgegevens zoals je naam en KVK nummer. Wij sturen je dit aanmeldformulier nadat je een telefonische kennismaking hebt gehad met jouw persoonlijke SPEND boekhouder. Klik hier om zo’n gesprek in te plannen. 

Wanneer je aanmelding compleet is, krijg je gratis toegang tot het online boekhoudprogramma Gekko. Hierin kun je dan de bonnetjes van je kosten en facturen van je inkomsten bij ons aanleveren. Deze kunnen wij dan voor je controleren en verwerken in je aangifte. 

Wanneer je je bij ons aanmeldt, krijg je toegang tot het online boekhoudprogramma Gekko. Hierin kun je facturen maken van je inkomsten en bonnetjes van je kosten uploaden. Dit kan bijvoorbeeld makkelijk via een app op je telefoon. Je maakt dan even een foto van de bon, zet erbij wat je hebt gekocht en hoeveel het kostte en hij staat gelijk in het systeem. Dit kunnen wij dan voor je controleren en verwerken in je aangifte. Als je kiest voor ons SPEND PLUS pakket, dan doen wij jouw hele facturatie. Je hoeft dan alleen nog zelf je kosten te uploaden. 

Het makkelijkste is om van boekhouder te wisselen per 1 januari. Maar halverwege een jaar wisselen is ook geen probleem. Wisselen van boekhouder is altijd vanaf een nieuw kwartaal, dus 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober. Meestal krijg je van je oude boekhouder een tussentijdse jaarrekening die je met ons kunt delen. Als je die niet krijgt, dan sturen wij je een korte vragenlijst over de inkomsten en kosten die door je vorige boekhouder zijn verwerkt. Die vragenlijst kun je eventueel laten invullen door je oude boekhouder. Meer hebben wij meestal niet nodig om je boekhouding over te nemen.

Als je aangiftes uit het verleden nog niet ingediend zijn, dan is het belangrijk om dit zo snel mogelijk te doen. Als je al boetes, schattingen of naheffingen hebt ontvangen, dan doen wij ons best om die te laten intrekken of kwijtschelden. Wij hebben hier veel ervaring mee. Wanneer jij de bonnetjes van je kosten en facturen van je inkomsten bij ons aanlevert, dan zullen wij deze in detail controleren en alsnog verwerken in je belastingaangiftes. Daarnaast zullen wij je uitgebreid adviseren. Zo proberen wij belasting voor je te besparen en boetes te voorkomen.
De boekhoudkosten van die periode uit het verleden hoef je niet direct in 1x te betalen als dat niet lukt. In overleg kunnen we afspreken om dit bijvoorbeeld over een aantal termijnen te verdelen.

Wij staan ook klaar om te helpen met je boekhouding uit het verleden. Wij controleren dan alle aangiftes die al zijn verstuurd en dienen correctie-aangiftes in voor alle fouten die wij vinden. Zo weet je zeker dat al je aangiftes correct en kloppend zijn. Daarnaast zullen wij je uitgebreid adviseren, zo zorgen we er voor dat je niet te veel belasting betaalt en misschien zelfs iets terug krijgt!
De boekhoudkosten van die periode uit het verleden hoef je niet direct in 1x te betalen als dat niet lukt. In overleg kunnen we afspreken om dit bijvoorbeeld over een aantal termijnen te verdelen.

Veel
gestelde vragen

Wij hebben geen wachtlijsten, dus wij kunnen je erg snel helpen! Zeker als de aangifte deadline in de buurt komt, doen wij ons best om je aanmelding met spoed te verwerken. Mochten wij merken dat we de aangifte deadlines niet gaan halen, dan kennen wij vaak genoeg trucjes om boetes van de belastingdienst te ontwijken. Wij kunnen je het snelste helpen als je je direct aanmeldt voor een telefonische kennismaking met jouw persoonlijke SPEND boekhouder. Klik hier om dit gesprek in te plannen. 

Leuk dat je je bij ons wilt aanmelden! De eerste stap is om een telefonische kennismaking in te plannen. Klik hier om dat te doen. Samen met jouw persoonlijke SPEND boekhouder bespreek je dan welk van onze pakketten het beste bij jou past. Als die keuze is gemaakt, krijg je een linkje naar het aanmeldformulier. Daarin vragen wij je om een paar gegevens zodat we een overeenkomst kunnen opstellen. Als je die overeenkomst online hebt ondertekend, plannen we nog een telefonisch welkomstgesprek in. In dit gesprek lopen we je hele situatie langs en geven we belangrijke informatie en tips. Daarna gaan we voor je aan de slag!

Wij hebben verschillende pakketten voor verschillende prijzen vanaf €67,50 per maand. Welk pakket het beste is, is afhankelijk van jouw situatie. In een telefonische kennismaking met jouw persoonlijke SPEND boekhouder, bespreken we welk pakket het beste bij jou past. Klik hier om deze telefonische kennismaking in te plannen. Als je de verschillende pakketten eerst alvast wilt zien, dan kan dan hier.

Nee, je zit helemaal nergens aan vast. Je kunt de overeenkomst namelijk iedere maand opzeggen. Het is wel gebruikelijk om je boekhouding te laten doorlopen tot het eind van een jaar of kwartaal. Dan kunnen wij namelijk nog je aangifte over die periode voor je afronden. Maar dat is natuurlijk niet verplicht!